# HoracyMuszyński
tytuł pracy kierunkowej / tytuł pracy uzupełniającej
50
tytuł pracy teoretycznej
Rezygnacja jako wartość, czyli refleksja nad współczesnością kina „niemego“.
PRACA LICENCJACKA
# HoracyMuszyński
promotor pracowni kierunkowej
dr hab. Hubert Czerepok prof. nadzw.
promotor wybranej pracowni artystycznej
Zbigniew Taszycki prof. nadzw.
promotor pracy teoretycznej
dr Zofia Maria Cielątkowska
recenzent
dr Adam Witkowski
 
 
tytuł pracy kierunkowej / tytuł pracy uzupełniającej
50
 
lm o świecie w którym nigdy nie było i nie będzie mężczyzn. Świat filmu zbudowany jest z sieci bliźniaczych miast - państw, jednakowo od siebie oddalonych, połączonych siecią kolejową. Po wyjściu noworodka ze sztucznego łona, instytucja „Wydajnia Dzieci“ wyznacza opiekunkę. Dziecko wychowywane jest do piątego roku życia, po czym praktykuje różne zawody do piętnastego roku życia, czyli uzyskania pełnoletności. W tym wieku podejmuje pracę zawodową. W wieku pięćdziesięciu lat kobiety opuszczają miasto. Tocząc codzienne życie kobiety, wydają się wyprane z emocji, profesjonalnie podchodzą do swoich obowiązków. Wykluczona jest miłość partnerska i rodzicielska. Kobiety okazują sobie emocje, jedynie podczas wieczornych walk na arenach. Walki są sztuką dla sztuki, nie ma wygranej czy przegranej. Dla publiczności i walczących są przeżyciem czysto emocjonalno-estetycznym. Animacja otwierająca film jest syntetycznym, przedstawionym w liczbach procesem życia każdej z Kobiet.
 
tytuł pracy teoretycznej
Rezygnacja jako wartość, czyli refleksja nad współczesnością kina „niemego“.
zamknij